torsdag 1. februar 2007

Tilbake til pappseskelivet

Ah, flytting.
Jeg opprettholder foreløbig min vane om å flytte minst en gang i året.
Det gjør forsåvidt ingenting, jeg liker å flytte. Man får kastet en hel masse bajs man ikke har bruk for, ryddet i alle viktige og uviktige papirer, ny utsikt, nytt gulv, nye naboer, ev. ny by.
Man finner også ut hvor usannsynlig flink man er til å samle opp mainnskit.

Det som ikke er så gøy med flytting er å aldri finne det man hatt bruk for, og når man husker hvor det er er, ligger det nederst -innerst - borterst.
Andre ting som ikke er like gøy for meg er å måtte lete etter en fornuftig lege, fornuftig behandler for psykisk-dilldall, ny saksbehandler på aetat, ny leder i en attføringsbedrift. Kort og godt begynne på nytt med å finne folk man må stole på.
Det er ikke alltid like gøy, spesielt når man har brukt mange år på komme inn i systemet skikkelig, og risikerer at alt faller bort pga. av fagpersonell som ikke forstår hvilke behov man har.

Men det går nok greit. Før var det slik at man kunne bytte fastlege 3 ganger pr.år, men nå bare to. Håper jeg slipper å bruke mer enn en gang i år. :)

Ellers er det greit at leiligheta vi skal bo i blir billig, og ikke så langt unna alt. Dette gjør at vi har god tid på å finne ett mer permanent hjem når tiden er inne.

Flytting er gøy, og hallo til alle nye venner!

3 kommentarer:

Isobel sa...

Du liker bare å flytte fordi du ikke har flyttet nok ennå. Jeg har flyttet 16 ganger på 9 år og det holder. I massevis. Men jeg er enig i at det er bra å få kastet ting... Velkommen til sydligere trakter da, det blir veldig hyggelig å få dere i rimelig avstand :) LYKKE TIL!

Entity sa...

Man kan kansje enes om at å flytte en gang i året er akkurat passe. 16 ganger på 9 år høres bare slitsomt ut.
Og takk for velkomsten, det skal bli digg å flytte til syden.
:)

eulogy sa...

JIPPI!!!! Flytte sørover til oss :D