tirsdag 26. august 2008

"Gullfisk"

I natt kom det en ny sterk drøm.
En "vanlig" drøm skifter scene, og jeg kjenner allerede nå at det er en sterk drøm. Da inntrykket av sceneskiftet blir så sterkt at jeg 'våkner'.
Kjenner det presser på i kroppen, så mye at det nesten er en litt frykt fornemmende følelse og jeg kan nærmest kjenne at kroppen gisper etter luft.

I denne drømmen er jeg på min egen stue, som er gul. Jeg sitter i sofaen og legger merke til en sort 'flekk' som beveger seg oppover veggen ved døra. Jeg kjenner jeg blir litt redd for hva som er der, og reiser meg opp, kommer meg nærmere for å se hva det er og ha mer kontroll over situasjonen.
I det jeg er kommet nærme ser jeg at det er en fisk på drøye 15/20 cm som svømmer rolig ut fra veggen og på skrå mot meg!
Jeg blir sjokkert over at fisken kan svømme ut i lufta. Men fisken er helt rolig, og svømmer videre mot meg, før den snur seg mot (sin) høyre side. Denne fisken er fra Amazonas, tenker jeg. Den er gullfarget, mørk gull, metallic. Avlang og med en 'butt' nese.
Den fortsetter nedover på skrå i rommet i et rolig tempo og svømmer igjennom og forsvinner i en stuevegg(med det lille vinduet).
Jeg skjønner jo at dette er en drøm, videre skjønner jeg at dette er en drøm som kommer fra dmt.
Mest sannsynlig kommer denne drømmen fra helgens reise med Ayahuasca.

Jeg våkner opp, det er midt på natten og mørkt. Jeg går i gjennom drømmen for å huske, og legger meg så ned for å sove igjen.

Ingen kommentarer: