onsdag 28. februar 2007

Kraftdyret

I går kom det altså to runer til meg.
Og det var merkelig.

I natt sjedde noe mer.
Før jeg la meg til å sove i går, la jeg tegninga av runene i en bok under puta mi. Og ba kraftdyret mitt komme til meg.

Jeg sovnet omtrendt før hodet var på puta.
Nå våknet jeg ti på 07, og klarer ikke sove mer.
Han kom i drømmen, en gyllen rovfugl(nesten gullfjær), med hvit stjert og hvit hals.
Jeg så han først i et tre, så fløy han mot kanten av en klippe og stod stillle i lufta, lenge.
Han begynnte å bruse med fjærene, og på hodet kom det fram en slik hodepryd man ser indianderhøvdingene bærer. Gyldne og hvite fjær.

Han stirret på meg, lenge, et intenst blikk. Det var et vakkert blikk, ikke av det gjenomborrende blikket jeg vanligvis ser hos rovfuglene.
I drømmer syns jeg rett og slett dette er for uvanlig for å bare glemme, og løper inn i en leilighet for å hente kameraet for å ta bilde av han. Men det går ikke å ta bilde, kameraet klusser seg til.
Så flyr han i en halvsirkel rundt hodet mitt, og prøver å lande på et vindu, før han flyr videre mot en stol på en veranda rett utenfor leiligheten.
Nå våkner jeg.

Ingen kommentarer: