tirsdag 12. desember 2006

Akkurat hvor mye skal man tørre å eksponere av seg selv?
Helt?
I det hele tatt?
Hvem vil bli berørt av det jeg skriver?
Vil noen bli såret?
Skremt?
Sinte?
Vil jeg bli forfulgt på grun av det jeg skriver, dersom noen finner ut at det er meg?

Det er ingen hemmlighet, ikke alt jeg gjør er lovlig, selv om det burde være det(sett med mine øyne).
Ikke alt jeg tenker er like pent.
Den jeg er , er ikke verdens mest perfekte menneske.
Jeg er ikke engang 'normal'.
Jeg er syk, men ikke fysisk syk.
Det er ikke alt jeg sier, som jeg er like stolt av å ha sagt,
og det ikke alt jeg sier som jeg egentlig angrer på å ha sagt.

Dersom jeg åpner alle luker i kalenderen dere vil se,
vil den da befri meg
eller sette meg inn i en nytt fengsel?

Muligens begge deler,
det er iallefall det jeg har erfart så lagt.
Man får frihet, men det koster.

For noen jeg kjenner, mistet en jobb.
Andre respekten blandt de man kjenner.
Andre igjen, vennskap eller kjæreste.

En person som står meg meget nært sa engang, ytringsfrihet er en vits.
Det er sant, også i Norge.

Tør jeg ta sjansen på å snakke fritt?
Jeg håper det, for jeg tror det ville ha vært godt.

Ingen kommentarer: